Wednesday, November 5, 2014

KENAPA PERLUNYA SUPPLEMENT??

Kenapa Kita Memerlukan Supplement?

Kenapa Pengambilan Supplement Penting Untuk Anda?

  1. Pencemaran - Tahap pencemaran semakin meningkat dari hari ke hari. Tambah memburukkan keadaan apabila perkara yang menjadi nadi kehidupan iaitu udara yang anda hirup dan air yang anda minum juga turut tercemar, sebab tu la anda kena ambil supplement untuk menyahtoksinkan badan anda.
  2. Keperluan Nutrisi - Dos untuk setiap nutrisi yang diperlukan oleh tubuh adalah berbeza. Ada sebahagian nutrisi yang tubuh anda perlukan lebih berbanding nutrisi-nutrisi yang lain.
  3. Buah-buahan dan sayur-sayuran telah tercemar dan kurang nutrisi - Kebanyakan buah-buahan dan sayur-sayuran ditanam menggunakan racun perosak yang menyebabkan ianya telah tercemar semasa proses penanaman lagi.
  4. Gaya hidup - Gaya hidup masa kini adalah antara penyumbang terbesar kepada punca pelbagai penyakit. Antaranya ialah 'fast food' sebagai makanan ruji, rokok sebagai lambang kematangan, tidak bersenam dan lain-lain.
  5. Berlebihan Semasa Makan - Malaysia adalah negara yang mewah dengan makanan. Masalahnya kebanyakan makanan tersebut adalah yang boleh memudharatkan kesihatan. Contohnya roti canai, nasi lemak, ABC dan lain-lain lagi.
  6. Penyerapan Nutrisi - Masalah yang sering berlaku ialah apabila tubuh gagal menyerap nutrisi daripada makanan yang kita makan. Antara faktornya ialah pengambilan makanan atau minuman yang boleh mengganggu penyerapan sesuatu nutrisi.
  7. Kehilangan Nutrisi - Majoriti makanan yang anda makan telah termusnah nutrisinya semasa proses penyediaannya lagi. Ini menyebabkan anda hanya dapat rasa lazat daripada makanan tersebut tetapi tanpa nutrisinya.
Walau apa pun yang kita makan untuk breakfast, lunch dan dinner, jangan abaikan makanan tambahan. Sebab tak semua zat dari makanan2 yang kita ambil setiap hari dapat diserap dengan optimum. Kerap demam pun antara sebab zat tak dapat diserap kerana 'sel kurang sihat'.

Sebab tu betapa pentingnya makanan tambahan. Ia menampung kekurangan nutrisi dari makanan harian. Dan yang lebih penting, ia membantu menghasilkan SEL YANG LEBIH SIHAT untuk menyerap nutrisi dan seterusnya MELINDUNGI SEL.

  1. Bila sel dah 'sihat' , dah 'cantik' , haa barulah zat senang DISERAP. Barulah macam-macam kesan yang best2 kita dapat. Tapi kena DISIPLIN ambil makanan tambahan kerana sel memerlukan masa antara 90-120 hari untuk betul2 'sihat'. Kalau teruk keadaan sel, haa lagi lama la SEL ambil masa untuk sihat. Sebab itu kesan makanan tambahan BERBEZA  kat setiap orang.
P/s : Cari supplement tambahan yang SELAMAT, SEMULAJADI dan BERKESAN seperti SHAKLEE:-)
        Saya amalkan ESP dan Vitalea untuk tenaga sepanjang hari..waktu pregnant sekarang ni lagi la sesuai.hihi

No comments:

Post a Comment