Tuesday, November 4, 2014

KERISAUAN IBU KETIKA ANAK DEMAM

Adakah anda juga risau dikala anak-anak demam??


Semalam 3hb 11 2014 bersamaan hari Isin, Pahang dapat cuti sebab pasukan bola menang..So, petang semalam saya dan suami bawa anak2 jalan2 ke Teluk Chempedak...
Sebelum tu kami singgah Pasaraya  Mydin dulu membeli barang2 keperluan rumah.. Lepas membeli tu kami pun menuju ke Teluk Chempedak.
Dalam perjalanan tu anak saya yang no 2(4tahun) dan no 3(2 tahun) tu tertido dalam kereta. Sampai sahaja di Pantai Teluk Chempedak, anak saya yang sulung pun kejutkan adik2nya..Adik nya yg ke 2 tu bingkas bangun bila kata dah sampai pantai..Anak2 saya memang suka mengajak kami ke pantai dikala cuti sekolah:-)..Maklumlah kat pantai ni pun banyak tempat permainan yang menarik hati mereka.

Yang kecil ni belum jaga, so ayahnya pun dukunglah dia..bila ayahnya dukung je si adik ni, terasa badan si adik ni panas. Saya rasa risaula sebab si adik ni pernah kena sawan disebabkan demam panas semasa 10 bulan dulu dan pernah dimasukkan ke wad. Doktor menasihatkan saya supaya prihatin jika ada tanda-tanda anak demam panas..Biasanya bagi yang pernah mengalami sawan, kemungkinan sawan itu akan datang lagi sehingga anak mencapai umur 6 tahun. Sampai je di bangku rehat saya teringat yang saya ada bawa bekal 2 sachet Nutriferon dalam beg tangan.. saya pun terus berikan anak saya ratah je 1 sachet serbuk Nutriferon tu..Ini sahaja ikhtiar saya semasa berada di luar rumah.

Bila balik ke rumah je saya terus menjelum kepala anak saya dengan tuala basah..malam tadi sebelum tidur, saya masukkan sedikit serbuk Nutriferon ke dalam bancuhan susu anak saya.
Alhamdulillah bangun pagi tadi anak saya kelihatan cergas dan badannya sudah tidak panas lagi..
Jika anda juga mengalami situasi yang sama bolehlah cuba berikan anak anda Nutriferon ini.. Ia bukan sahaja untuk kanak2 malahan sesuai untuk orang dewasa juga. Tukarkan Panadol kepada supplement yang tidak mengandungi bahan kimia dan pengawet yang merbahaya untuk jangkamasa panjang.





Kesihatan keluarga adalah kebahagiaan kita:-)

Sebarang pertanyaan, anda boleh hubungi saya dengan
Whatsapp/ Telegram/ Sms/ Call
Ummialiesya 0139010598
Fb : umialiesya
Blog : www.vitamin4mama.blogspot.com

No comments:

Post a Comment